środa, 3 września 2014

Implanty zębowe Biomet 3i

Chciałabym poruszyć temat, który jeżeli nie dziś, to w przyszłości może dotyczyć każdego z nas. Mam na myśli implanty zębowe. Od pewnego czasu zaczęłam szukać informacji na ich temat, w związku z tym również z chęcią poznam Waszą opinię na temat tego zabiegu stomatologicznego jakim jest wstawienie implantu.

Podejrzewam, że zdrowie i wygląd zębów niemalże dla każdego ma ogromne znaczenie. Nasuwa mi się jednak pytanie co zrobić w przypadku, gdy konieczne jest usunięcie jednego lub większej ilości zębów? Piękny uśmiech chciało by się zachować jak najdłużej. Są jednak na to rozwiązania. Jednym z nich jest przykładowo odbudowanie uzębienia z wykorzystaniem implantów stomatologicznych. Jest to jeden z najbardziej zaawansowanych zabiegów w stomatologii.
 
Aby dokładniej przybliżyć temat postaram się znaleźć odpowiedzi na kilka istotnych pytań.

Czym są implanty zębowe?
Są specjalnym rodzajem śrub wszczepianych chirurgicznie w kości żuchwy lub szczęki. Na zdjęciu poniżej można zobaczyć przykładową wizualizację implantu.


Na czym polega wszczepienie implantu?
Część chirurgiczna polega na wszczepieniu go w taki sposób aby kości odbudowały się szczelnie wokół niego. Proces ten pozwala na stabilne i mocne utrzymanie nowego zęba.

Jakie jest zadanie implantu?
Zastępuje korzeń brakującego zęba. W przypadku pojedynczego braku mocowana jest na nim porcelanowa korona, czyli sztuczny ząb. W przypadku rozległych ubytków nie jest konieczne wszczepianie tylu implantów ile jest brakujących zębów, gdyż można na nich zamocować nie tylko pojedynczą koronę ale też most lub protezę.

Z czego są wykonane?
Implanty wytwarzane są najczęściej z tytanu. Jest to materiał biozgodny. Oznacza to, że w stosunkowo krótkim czasie zostaje przyjęty przez organizm, zrasta się z kością, a co za tym idzie organizm uznaje go za swoją integralną część

Czy wszczepienie implantu jest bolesne?
Fachowcy w tej dziedzinie zapewniają, że zabieg jest całkowicie bezbolesny. Przeprowadzany jest ambulatoryjnie - po zabiegu można pójść do domu. Odbywa się w znieczuleniu miejscowym (można również zastosować znieczulenie ogólne po wcześniejszym ustaleniu z lekarzem wykonującym zabieg).

Jak długo trwa zabieg?
Najczęściej trwa od 15 minut do maksymalnie 2 godzin.

Jaka jest cena implantów zębowych?
W Polsce jest wiele gabinetów zajmujących się odbudową brakującego uzębienia. Ceny w nich są bardzo zróżnicowane.  Przykładowo w jednej z klinik za zabieg trzeba zapłacić od 2800 zł, w innej natomiast 4500 zł lub więcej. Podejrzewam, że w większości przypadków cena jest ustalana indywidualnie w zależności chociażby od ilości braków w uzębieniu.

Dlaczego warto zdecydować się na implanty w przypadku braku uzębienia?
  • Implanty zapobiegają zanikowi kości, co pozwala zachować naturalny kontur dziąseł i estetyczny wygląd twarzy.
  • O implanty dba się tak jak o swoje naturalne zęby.
  • Można zapomnieć o sprawiających dyskomfort klejach do protez.
  • Poprawiają jakość i komfort życia.
  • Są bardziej niezawodne niż konwencjonalne metody, a tym samym dają większą pewność siebie.
  • Ich stabilność i funkcjonalność jest porównywalna do naturalnych zębów.
  • Implanty służą do końca życia.
  • Dobrze wykonane są praktycznie nie do odróżnienia od naturalnego uzębienia.
  • Nie wymagają szlifowania zdrowych zębów.
  • Pacjent może używać odbudowy protetycznej na implantach jak swoich własnych zębów, w związku z tym może jeść nawet twardy pokarm (np. jabłka, orzechy) dokładnie go rozdrabniając przed połknięciem.

Dlaczego Biomet 3i?
Biomet 3i jest to amerykański koncern, który oferuje najszerszy na rynku wybór implantów i komponentów protetycznych, uzupełniony o zmodernizowaną linię produktów regeneracyjnych, dostępnych również w wielu gabinetach w całej Polsce. Warto również wspomnieć, że firma ta ma wiele zasług w dziedzinie implantologii. Przykładowo jest pionierem m.in. takiego rozwiązania jak zmniejszenie zaniku kości przy implancie. Wysoka pozycja na rynku implantologicznym zobowiązuje firmę do ciągłego rozwoju. Wizja Biomet 3i opiera się na dbałości o komfort i zadowolenie pacjenta. Poza tym tworzą m.in. implanty z tzw. powierzchnią NANOTITE, które umożliwiają przeprowadzenie leczenia implantologicznego u pacjentów z grupy podwyższonego ryzyka, którzy wcześniej nie kwalifikowali się do zabiegów. Dotyczy to palaczy, osób z ustabilizowaną cukrzycą, pacjentów z kością 3. i 4. klasy oraz osób z chorobami przyzębia.

Jak wyglądają standardowe kroki  dążące do odbudowy uzębienia?
Na początku na podstawie analizy zdjęć rentgenowskich lekarz opracowuje plan leczenia. Następnie, jeżeli nie ma ku temu przeciwwskazań, chirurg umieszcza w kości implant zazwyczaj przy znieczuleniu miejscowym. Po okresie nie mniejszym niż 6 tygodni po zabiegu chirurgicznym lekarz umieszcza śrubę gojącą w celu uformowania dziąsła. Pobierany jest wówczas również wycisk, na podstawie którego wykonywana jest korona porcelanowa. W między czasie oczywiście wskazane jest stosowanie się do wszystkich zaleceń lekarza np. mogą być konieczne zimne okłady, antybiotykoterapia czy też unikanie dużego wysiłku fizycznego. Po upływie kolejnych minimum 2 tygodni lekarz montuje nadbudowę i koronę do implantu. Od tego momentu można znowu cieszyć się pięknym uśmiechem :)

Miał już ktoś z Was lub z Waszego otoczenia przeprowadzany zabieg wstawienia implantu?

62 komentarze:

  1. hm, brzmi ciekawie.

    http://coeursdefoxes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o nich ;o
    pugix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Na szczęście ten temat jeszcze mnie nie dotyczy...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój tata jest właśnie przed wstawieniem implantu zębowego, niestety tamtego nie udało się uratować. Cena 2800 zł dotyczy całego uzębienia czy jednej sztuki? : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie było tam napisane: "Implant Biomet 3i od 2 800 zł ". Tak jak wspominałam w tekście implant to jest ta śruba, na której mocuje się koronę, most lub protezę. Zatem śrub/implantów nie musi być aż tyle co utraconych zębów.

      Usuń
    2. Rozumiem. W sumie korzystniej zrobić dajmy na to całą szczękę niż wszystkie zęby : )

      Usuń
  5. moja koleżanka ma i jest zadowolona :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam kogoś z sąsiedztwa, jeżeli się nie mylę to ma w sumie 4 implanty i na tym trzyma się proteza. Nie jest to tanie ale jeżeli już konieczne, to kłopot z głowy na całe życie.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie w rodzinie był taki przypadek, kuzyn po wypadku miał wstawiany implant. Z tego co się orientuję to jest zadowolony :) Wcześniej stomatolog proponował mu jakieś inne rozwiązanie, chyba sztucznego zęba, który byłby oparty na zębach sąsiednich, tylko wtedy musieli by mu częściowo spiłować te zdrowe sąsiadujące zęby. Aż strach pomyśleć. Dobrze, że się na to nie zgodził tylko wybrał implant.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tym zabiegu. Gdybym miała braki w uzębieniu na pewno bym się na niego zdecydowała.

    OdpowiedzUsuń
  9. Groziło mi usunięcie czwórki swojego czasu - nie wahałabym się

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne rozwiazanie dla ludzi, którzy musieli usunać sobie jeden lub kilka zebów.
    alwaysandforeverjustme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. moja koleżanka wybiła sobie zęba i to w dodatku jedynkę, musiała mieć wstawiony właśnie taki implant i jest zadowolona, ząbek bardzo ładnie się prezentuje :)
    http://everythingandnothinng.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Uważam że takie implanty są na prawdę świetną sprawą. Nigdy nie wiadomo co i kiedy może się wydarzyć a taki implant sprawia że nie rzuca się to tak na prawdę w oczy :)
    Pozdrawiam !

    http://kamii-foto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. dobre rozwiązanie gdy ktoś z jakiegoś powodu musi usunąć sobie jeden bądź więcej zębów :)

    nowy adres, zapraszam
    blog - klik♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Dość nietypowa notka ;) ale zawsze mnie ciekawiło jak to od spodu wygląda. ..

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jeszcze nie mam takich problemów, ale przynajmniej wiem więcej na ten temat ;)

    http://martusiadlawszystkich.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. nie lubię dentysty więc ten temat też jest mi obcy

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. nie mam jeszcze implantów ale zabiegi dentystyczne są bardzo drogie i boję się ile mnie to w przyszłości będzie kosztować.

    OdpowiedzUsuń
  18. słyszałam o tym zabiegu, świetny ale kosztowny;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja mam swoje zdrowe zęby, więc mam nadzieję, że nie będę potrzebowała szybko takich implantów, ale moim zdaniem są one super rozwiązaniem w dzisiejszych czasach, chociaż niestety kosztownym, no i mimo wszystko jest ryzyko, że nasz organizm tego nie przyjmie, ale jestem jak najbardziej za!

    OdpowiedzUsuń
  20. ja mam swoje zęby i nie spotkałam się jeszcze z nikim z mojego otoczenia żeby miał implanty :)
    Dziękuje za komentarz i zapraszam na nowy post ♥
    fashion-madam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawy temat. Ja już jednego zęba nie mam, bo trzeba było wyrwać.... mam bardzo słabe zęby i co chwilę muszę chodzić na borowanie :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Przeczytałam z ciekawością,bardzo dobre rozwiązanie, ceny trochę przerażają ale z drugiej strony to ma być do końca życia wiec inwestycja sie opłaca.

    OdpowiedzUsuń
  23. dziękuję za komentarz
    Zapraszam do mnie na nowy post ;-)
    http://agniesszka.blogspot.com
    see you

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo ciekawy temat, przeczytałam z zainteresowaniem, wiem że kiedyś się może przydać choć jak na razie ratuje te moje zęby jak tylko mogę

    OdpowiedzUsuń
  25. Rozmawiałam kiedyś z dentystką na ich temat. Dowiedziałam się że implanty są mocniejsze od naszych, naturalnych zebów przez co ścierają nasze zęby, np. jeśli mamy jedynkę na dole wykonaną z implantu, to będzie ona ścierać jedynkę górną.

    OdpowiedzUsuń
  26. ja nie miałam stycznosci z tym.;/

    OdpowiedzUsuń
  27. O implantach już kiedyś słyszałam, ale na razie moje ząbki są w dobrym stanie. Mam nadzieję, że nie będę ich potrzebowała za szybko. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. O nie, tylko nie o zębach, błagam :-p Mam tak wielką fobię dentystyczną, że leczę zęby pod narkozą, bo inaczej mdleję w gabinecie. Wolałabym nie miec zebów wcale niż sobie taki implant zrobić :P

    OdpowiedzUsuń
  29. Miałam raz wyrwanego zęba i myślałam że będę mieć po nim dziurę a tu wyrósł mi w jego miejsce tzw ząb mądrości:) obym jak najdłużej była z dala od implantów:-)

    OdpowiedzUsuń
  30. interesujacy temat wybrałas na notke

    OdpowiedzUsuń
  31. Temat interesujący i zapewne kiedyś wiedza o implantach okaże się przydatna. Póki co staram się dbać o moje ząbki i mam nadzieję, że jak najdłużej będę się nimi cieszyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja na razie dbam o swoje i jeszcze się nie muszę zastanawiać nad sztucznymi. Jednak kiedyś tam w przyszłości na pewno wolałabym implant niż wyjmowana protezę, o ile oczywiście fundusze pozwolą. Chociaż mam nadzieję, ze tego typu zabiegi będą z czasem coraz powszechniejsze i tańsze.

    OdpowiedzUsuń
  33. Pomysł jest fajny jednakże cena już nie. Niestety w Polsce za odbudowę powiedzmy 4 zębów masz...niezły samochód używany. Cóż będzie na zaś proteza ;-(.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jak pomyślę o tym, że ktoś miałby mi wkręcić śruby w dziąsła, robi mi się słabo. A jak widzę cenę jest mi jeszcze gorzej. Ale jeżeli przyszłoby do wyrywania zębów to zbierałabym kasę za wszelką cenę na taki zabieg.

    OdpowiedzUsuń
  35. Niestety to kupa forsy... Ale jeśli bym miała to zdecydowalabym się, oczywiście gdybym straciła zęby;p

    OdpowiedzUsuń
  36. ciekawy temat, choć wybitnie kosztowny.... ale cóż, najprawdopodobniej wszystkie nas czeka kiedyś taki zabieg, już teraz trzeba odkładać na implanty, wyborem jest jeszcze protezka częściowa, ha, ha :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wspaniała sprawa, ale trzeba mieć sporo pieniędzy. Moja siostra robiła sobie implant zęba, zapłaciła 3.500zł. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  38. Szczerze powiem, że cholernie boję się dentysty. Zawsze przed wizytą muszę tydzień odchorować, aż w końcu dojrzeję i powiem na głos, że przecież nie będzie bolało ; )) Pomimo tego, uważam, że to świetny pomysł aby utrzymać piękny i zdrowy uśmiech. Lepsze to niż proteza ;))
    healthfash

    OdpowiedzUsuń
  39. Kosztowne, ale dla takiego efektu wydaje mi się, że warto. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Zęby to wizytówka człowieka,nie wyobrażam sobie ich nie mieć:D

    OdpowiedzUsuń
  41. Cool <3

    www.the-goldensoul.blogspot.com

    XOXO,
    Inês

    OdpowiedzUsuń
  42. Takie zabiegi dentystyczne są bardzo drogie, na szczęście jeszcze nie potrzebowałam takich implantów :)

    OdpowiedzUsuń
  43. moja mama ma.. moim zdaniem to jest okropne :( i podobno bolesne.

    OdpowiedzUsuń
  44. na razie nie miałam (nie)szczęscia by tego wyprobowac, usmiech z rodem gwiazd hollywood-u jest ok, ale jednak ta cena i te bole.. nie wiem czy warto

    OdpowiedzUsuń
  45. Trochę to przerażające i pewnie boli ;o nie skusiłabym się chyba na to nigdy ;D

    P.S. Bardzo Ci dziękuję za miły komentarz na moim blogu i zapraszam na NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  46. na razie na szczęście ich nie potrzebuję, ale to dobre wyjście zwłaszcza przy utracie przednich zębów, choc nie jest to tanie :-(

    OdpowiedzUsuń
  47. Great, interesting post!
    ritaaflyatunova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Sprawa jest dosyć droga, ale warta swojej ceny

    OdpowiedzUsuń
  49. Mój znajomy zamontował sobie coś podobnego, nie narzekał na ból a różnicy nie widać ;)
    Niestety każdego z nas, prędzej czy później czeka "wymiana" zębów. Często spowodowane to jest nie higieną a problemami zdrowotnymi.
    Dziękuję :) miło to słyszeć :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Brzmi okropnie, ale wiem, że czasem takie implanty to jedyne sensowne rozwiązanie ;) U mnie akurat jeszcze nikt tego nie potrzebował!

    OdpowiedzUsuń
  51. Już kiedyś o tym słyszałam. Świetnie, że zrobiłaś post odnośnie tego, dzięki czemu naprawdę wiele można się jeszcze o tym zabiegu dentystycznym dowiedzieć. Cena widzę, że jest naprawdę wysoka, ale efekt jednak jest jej warty.


    OdpowiedzUsuń
  52. ciekawy sposób, ale pewnie bolesne 3;

    honey-mind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Na szczęście nie miałam i mam nadzieję, że długo nie będę musiała się tym interesować ;).

    OdpowiedzUsuń
  54. Implanty są wciąż traktowane z nutką podejrzliwości - wydają się być strasznym zabiegiem. W rzeczywistości, to zabieg jak każdy inny. Dentysty wcale nie trzeba się bać! Implanty zębowe są jak do tej pory najskuteczniejszym rozwiązaniem, jakie możemy uzyskać w momencie gdy stracimy nasze "oryginalne" uzębienie.

    OdpowiedzUsuń
  55. fajnie że istnieje taka metoda, przynajmniej nie trzeba się bać, że ząbek wypadnie

    OdpowiedzUsuń
  56. chcieli mi taki wstawić za 7 tysiaków, szaleni :/

    OdpowiedzUsuń

★Dziękuję za odwiedziny :)
★Zapraszam do obserwacji bloga (zostaw wówczas link do siebie).